miercuri, 7 noiembrie 2012

terci de ovăz



Îmi doresc să vă povestesc despre acest terci de aşa de mult timp încât am avut senzaţia că am scris deja despre el. E un mic dejun extraordinar de bun şi de hrănitor. Mi-l fac ori de câte ori simt nevoia de ceva mai consistent la prima masă a zilei. E foarte uşor de făcut, prin urmare nu mai puteţi inventa scuze pentru a sări peste micul dejun. 

Pentru acest terci aveţi nevoie de fulgi de ovăz, apă caldă sau lapte de soia, fructe proaspete, fructe uscate, nuci şi miere. 

Să le luăm pe rând. Fulgi de ovăz găsiţi acum pe toate drumurile, fie la magazinele naturiste, fie la supermarketuri sau în magazinele de cartier. Eu am în casă o pungă de cereale de la un magazin naturist care în contactul cu apă caldă rămân destul de crocante şi nişte fulgi de ovăz cumpăraţi de la Lidl care în contactul cu apa caldă devin aproape păstoşi. În majoritatea cazurilor pun câte puţin din fiecare.

În ce priveşte fructele, puneţi în compoziţie ce vă face plăcere: pere, mere, prune, fructe de pădure, portocală, banană, pepene etc. Puteţi să le înlocuiţi cu fructe uscate (stafide, curmale, smochine, prune deshidratate, caise deshidratate etc.) sau să folosiţi şi fructe proaspete şi fructe uscate. Repet, ce vă face plăcere.... 

Eu folosesc mereu şi câteva nuci. Puteţi să vă faceţi de cap cu fistic, alune de pădure, migdale... Orice vă mângâie papilele gustative. Nu uitaţi să le cumpăraţi crude, nu prăjite sau sărate sau stropite cu licori magice dătătoate de gusturi ciudate. Şi nu uitaţi să le hidrataţi cel puţin 2 ore înainte de folosire sau peste noapte ca să se activeze toate enzimele. 

Despre miere, zic doar atât: cumpăraţi miere naturală. 

Pentru realizarea acestui terci, aveţi nevoie de un lichid cald, fie apă, fie lapte. Puteţi folosi lapte de soia, de migdale, de nuci, de orez etc. În majoritatea cazurilor folosesc apă. E cel mai simplu. 

Pentru o porţie aveţi nevoie de 50 de gr de fulgi de ovăz, 100 de ml de apă fierbinte, câteva bobiţe de stafide, o jumătate de banană, 2-3 nuci hidratate, o jumătate linguriţă de miere. Cam asta e reţeta mea de bază. Cum v-am spus mai sus puteţi fi creativi cu această reţetă, o puteţi modifica în fiecare zi, la fiecare mic dejun. 

Puneţi într-un bol încăpător fulgii de ovăz, adăugaţi apă fierbinte peste ei, amestecaţi şi lăsaţi la înmuiat cam 5 minute. Dacă folosiţi fructe uscate, adăugaţi-le de la început. După cele 5 minute, faceţi-vă de cap. Puneţi ce fructe şi nuci doriţi. Amestecaţi bine. Adăugaţi la final mierea şi ... ENJOY!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu