luni, 21 martie 2011

Cărţile pe care le-am tradus





  
   M-am gândit mult dacă e bine să public această postare sau nu. După ce  m-am frământat ceva vreme, mi-am adus aminte că am creat acest blog pentru mine, aşadar iată o postare despre cărţile pe care le-am tradus. 
   
   Pentru cei ce nu ştiu şi judecă, trebuie să precizez că este extrem de dificil să  traduci o carte. Nu mă înţelegeţi greşit. Nu încerc să mă plâng sau să mă explic în vreun fel. Ador să traduc cărţi, este munca mea de suflet, doar că este destul de complicat să faci un lucru de calitate într-un timp  scurt. 

  Cartea tradusă trebuie în esenţă rescrisă. Trebuie să-i cercetezi scriitorul şi să încerci să transmiţi în limba ţintă mesajul pe care cartea îl are în limba ei sursă. Nu te poţi juca cu  acest mesaj, nu poţi să oferi cititorului interpretarea ta. Trebuie să-i oferi cartea aşa cum a fost ea scrisă, adaptându-i ritmul la muzica limbii ţintă. Să-i ofer celui care o lecturează  aceeaşi bucurie pe care o simte cel ce citeşte originalul. Trebuie să laşi textul să curgă. Este o artă şi în acelaşi timp o muncă oarecum tehnică. 
   
  Nu mă pot lăuda cu o experienţă foarte vastă. Am tradus doar cinci cărţi şi cea mai grea a fost prima pentru că nu ştiam la ce mă înham şi ce înseamnă. A fost o carte la care mi s-a dat timp  suficient, dar n-am ştiut să mă coordonez cum trebuie. Eram la început. Am învăţat pe parcurs şi mi s-a dat şi un set de reguli pentru traducere care mi-au fost de mare ajutor. Am fost ajutată cu multă răbdare şi am reuşit să mă achit onorabil (zic eu!) de aceste contracte. 

  Imaginaţi-vă cât este de minunat să vă treziţi când abia se crapă de ziuă, să simţiţi mirosul cafelei tari, să vă aşezaţi confortabil la masa de lucru, să deschideţi cartea şi calculatorul şi să începeţi să cititi şi să scrieţi în acelaşi timp. Este absolut divin. Sunt convinsă că iubitorii de carte înţeleg...

  Aveţi mai jos linkurile de la adevărulshop unde găsiţi cărţile. Sunt foarte mândră de ele pentru că ştiu ce a însemnat pentru mine munca la aceste cărţi. Deci, bucuraţi-vă de citit!!!

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu