luni, 16 mai 2011

veronique vial

Când eram prin liceu, sora mea studia istoria la Cluj şi-mi aducea de acolo cărţi şi reviste la care nici nu visasem până atunci. Îmi cumpăra tot felul de lucruri care nu se găseau în oraşul meu pentru că oricum nu prea aveau căutare. Ăsta e un adevăr dureros, dar e un adevăr ce trebuie spus. Prin urmare, abia aşteptam să vină acasă în vacanţe ca să pot gusta şi eu din deliciile informaţiilor de tot felul. 
Odată, am primit printre altele o revistă în limba italiană. Nu mai ştiu dacă era o revistă de modă sau de decoraţiuni, dar ştiu că pe coperta ei am văzut pentru prima dată numele extraordinarei Veronique Vial. Am descoperit atunci, în paginile revistei respective, câteva fragmente din volumul de fotografii Women before 10 a.m. Mi-a îngheţat inima de emoţie şi ştiu că am răsfoit revista continuu, citind şi răscitind fiecare comentariu scurt afişat sub fiecare poză. Sunt nişte fotografii extrem de elocvente, de explicite, de bine conturate, de grăitoare, încărcate de sentimente, sunt forografii care transmit mai mult decât cuvintele care le însoţesc...
Pentru cei ce nu ştiu, Veronique Vial s-a născut la Paris şi este una dintre cele mai celebre fotografe de celebrităţi (hollywoodiene şi nu numai) din lume. Personajele din fotografiile ei sunt actori, scriitori, artişti, regizori, pe scurt celebrităţi de tot felul. Nimic anormal până acum, nu-i aşa? Ceea ce este extrem de interesant la aceste fotografii este faptul că sunt sincere, oarecum spontane, sunt ipostaze intime, oferindu-ne nouă, oamenilor de rând, o imagine clară, pură şi onestă a vieţii private a unor figuri celebre. Trebuie să înţelegeţi că deşi Veronique Vial fotografiază celebrităţi, este vorba despre artă şi nicidecum despre fotografii de tip cancan. Sunt fotografii făcute cu acordul celebrităţilor, adevărate albume de artă fotografică. 
Puteţi afla detalii despre lucrările, cărţile şi albumele semnate Veronique Vial chiar pe site-ul http://www.veroniquevial.com/. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu