marți, 22 mai 2012

turgheniev - părinți și copii

Dacă îmi aduc bine aminte, am cumpărat cartea asta când eram în drum spre Timișoara. Știu că nu eram prea fericită că merg acolo, dar m-am bucurat sincer că am găsit cartea într-o benzinărie lipită de un ziar (nu mai știu care). 

Din păcate, rândul la citit i-a venit doar acum. Mi-a luat ceva timp să o termin, nu pentru că ar fi voluminoasă, căci nici nu este, ci din lipsă de timp. Oricum, odată ce m-am atașat de personaje, am terminat ce îmi mai rămăsese din ea într-o singură zi. 

Am făcut deja cunoștință cu acest autor în Cuib de nobili și pot spune că nu m-a dezamăgit cu acest volum, ba chiar am căpătat mai multă încredere în cuvintele pe care le înșiră ca nimeni altul. 

Conflictul dintre generații este tema, așa cum se poate lesne pricepe din titlu. Tânărul Arkadi Kirsanov, proaspăt absolvent de facultate, se întoarce în casa părintească însoțit de un prieten apropiat. Tinerii iau cu multă ușurință peste picior vechea orânduire, sfindându-l parcă pe tatăl lui Arkadi și pe fratele acestuia, adept al aristocrației. Pledând pentru nihilism, cei doi se consideră superiori în principii și înțelepciune. Și deși părinții, atât ai lui Arkadi, cât și ai prietenului acestuia Bazarov, acceptă atitudinea lor de negare absolută a tradițiilor, principiilor, a oricărei autorități, din pură dragoste de părinte, până la sfârșit amândoi trec prin transformări uimitoare odată ce întâlnesc iubirea. 

Este o carte numai bună pentru o vacanță liniștită la mare, munte sau oriunde vă veți încumeta să mergeți, acum că vara bate pe la uși. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu