vineri, 27 aprilie 2012

pâine/plăcintă cu măsline negre

Din când în când, îmi place să mă desfăt dimineața cu pâine caldă. Din păcate durează ceva vreme până mă pot bucura de așa ceva și atunci recurg la o variantă mai rapidă, perfectă pentru un mic dejun sățios. 

Fac aluatul de pâine, îl împart în 4-5 bucăți, întind fiecare bucată cu mâinile îmbibate în ulei de măsline, după care coc fiecare bucată într-o tigaie de teflon cu capac de sticlă. Fac așadar niște plăcinte pe care fie le ornez cu puțină mozzarella sau sos de roșii, fie pun în componența aluatului câteva măsline negre. 

De data asta, chiar asta am făcut, deși nu eram prea încântată de calitatea măslinelor. My bad! Oricum, au fost niște plăcințele foarte bune pe care le-am ronțăit cu mare plăcere și care mi-au permis să-mi savurez cafeaua la primele ore ale dimineții, nu mai târziu așa cum mi se întâmplă când micul dejun e format doar din sucuri sau fructe. 

În caz că vă puneți pe treabă, găsiți rețeta mea de pâine de casă aici. Eu las aluatul la dospit doar 15 minute atunci când fac plăcințele de genul acesta, tocmai pentru că mi-e prea foame, dar dacă rezistați mai mult, lăsați aluatul să dospească până își dublează forma. Bon apettit!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu