luni, 14 martie 2011

don't forget J A P A N

    Stau cu nasul în televizor de când s-a întâmplat... Mă tot plimb  între posturi de televiziune româneşti şi străine, printre pagini de ziare răsfoite pe internet şi alte multe site-uri de ştiri. Toată lumea ştie, probabil, deja că un cutremur de 8.9 grade a lovit Japonia în 11 martie 2011 la  14:46 ora locală, provocând un tsunami ce a măturat mare parte din nord-estul ţării. Şi parcă acest dezastru nu ar fi fost de ajuns, au urmat replici seismice destul de puternice şi explozia de la centrală nucleară Fukushima. Centrală nucleară!!! Oare nu-şi mai aduce nimeni aminte de dezastrul de la Cernobîl? 
Ce nu înţeleg eu este cum putem fi atât de inumani şi atât de puţini receptivi la ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Mulţ oameni din jurul meu nu sunt interesaţi, nu citesc, nu caută şi, cu atât mai puţin, vor să vadă vreo nenorocire, că oricum şi aşa sunt destule. Ei bine, fraţilor, treziţi-vă! Lucrurile nu trebuie luate chiar aşa. Acest "nu contează, nu mă interesează, le am eu pe ale mele" trebuie scos din limbajul nostru. De ce ne uităm la TV  doar ca să vedem cum divorţează nu ştiu ce madamă în loc să ne deschidem cu adevărat ochii şi învăţăm ceva. Mai ales de la această ţară care respiră încă respect şi onoare. Mi se pare fascinantă puterea lor de a trece peste orice, de a-şi învinge teama şi oroarea, de a se apuca instantaneu de reconstrucţie. Sunt nişte oameni deosebiţi care nu au uitat că trăiesc într-o societate pe care doar felul lor de a fi o poate face atât de perfectă şi de disciplinată. I-aţi vazut cum stau la coadă ca să dea un telefon? Credeţi că ei nu sunt disperaţi să afle ce s-a întâmplat cu prietenii, fraţii sau părinţii lor? Credeţi că ei nu sunt speriaţi de ceea ce li se întâmplă? Sunt, cu siguranţă, sunt. Doar că ei ştiu că panica şi nesimţirea nu-i ajută cu nimic în acele momente. Şi înţeleg că să ajuţi pe cineva sau să-i oferi minutul său de intimitate e mai important decât să pierzi timpul tău şi al altuia din pură prostie. Respectul pentru celălalt există şi este foarte bine implementat în sânul acestei societăţi care este un exemplu pentru noi toţi. Nu am decât cuvinte de laudă şi un respect nemărginit pentru această naţiune care ne dă lecţii dintotdeauna şi ne va mai educa şi în continuare. Păcat că nu suntem destul de receptivi, că nu-i citim şi nu-i urmăm mai des. 

Poate dacă vedeţi pozele din link-ul următor, veţi uita de indiferenţă... 


Yahoo News - Japan Earthquake  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu