duminică, 13 noiembrie 2011

seară de film cu temă


Mă bate gândul să mă bucur într-unul din week-endurile viitoare de o seară de film cu tema "pride and prejudice", Jane Austen fiind una dintre autoarele mele preferate. Acum  nu demult, revista click pentru femei a lansat o colectie - foarte inspirată din punctul meu de vedere - Jane Austen. Din păcate, m-am trezit cam târziu şi nu am reuşit să cumpăr ce mă interesa. O parte din cărţi le aveam, aşadar nu avea sens să iau dubluri doar de amorul artei. Aveam deja Emma, Mândrie şi prejudecată, şi cred că sora mea are şi Raţiune şi simţire. Totuşi, am reuşit să cumpăr volumul Persuasiune şi Mănăstirea Northanger. Aş fi vrut foarte mult să găsesc Parcul Mansfield, dar cu viitoarea ocazie când merg la Timişoara o cumpăr de la un chioşc Adevărul. Ca să revin la seara de film, mi-am amintit de multiplele ecranizări ale cărţilor minunatei Jane Austen, dar mai ales de Pride and Prejudice (ce bine sună în engleză, ca şi Sens and sensibility, de altfel... Traducerea în română pierde mult la capitolul subtilitate, din păcate )...  Iată mai jos câteva dintre ecranizările pe care le-am şi văzut (deşi pe imdb am găsit, în mod surprinzător, vreo 10):

<-- 
Ecranizat în 1940 cu Laurence Olivier în rolul lui Darcy şi Greer Garson în cel al frumoasei Elisabeth Bennet.



 -->
O mini-serie realizată de BBC cu Elisabeth Garvie şi David Rintoul.





 
<-- 
În 1995, tot o mini-serie cu Colin Firth şi Jennifer Ehle. A fost un Darcy de minune... 
-->
 În 2005 o nouă ecranizare cu Keira Knightley şi Matthew Macfadyen. Excelent,  ce să mai zic!






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu