vineri, 11 noiembrie 2011

Pâine de casă

Cumpăr foarte rar pâine. Doar atunci când sunt plecată câteva zile, iar când mă întorc, mă întorc târziu şi sunt prea lihnită de foame ca să aştept câteva ore până fac o pâine. Dacă-mi permite timpul (şi portofelul), mănânc în drum spre casă, şi pun de pâine imediat ce ajung acasă. Nu, nu am aparat de pâine, dar am un robot de bucătărie care frământă singurel aluatul aşa că am timp să mă învârt prin casă până face el treaba. Nu a fost mereu aşa. Am robotul doar din decembrie anul trecut, iar noi mâncăm pâine de casă de mai bine de 3 ani. Ştiu că mulţi vă gândiţi că lucrând acasă e uşor să-ţi faci pâine, dar dacă eşti plecat toată ziua, nu ai timp... Ei bine, şi când alergam prin oraş de dimineaţa până seara, tot pâine de casă mâncam şi nici nu avem robot. Şi aveam şi mâncare gătită... Deci, nu există. Dacă doreşti, poţi să-ţi faci... De multe ori, pun de pâine seara la 9 şi durează cam 2 ore şi jumătate, uneori chiar 3 ca să o scot din cuptor. De obicei, fac două pâini de 500 de gr făină fiecare, care îmi ajung aproape o săptămână. O felie de pâine de casă nu se compară cu una din comerţ. Poate doar cu cele de la anumite brutării din marile oraşe care şi costă pe măsură. 
M-am decis recent, după multe cercetări, ca pe viitor să ne achiziţionăm un aparat de pâine. Am găsit într-adevăr o variantă care-mi convine destul de bine, deşi este un aparat destul de scump. Investiţia merită însă pentru că ştiu sigur că-l voi folosi la maxim.

Acum să vă spun reţeta de pâine de casă pe care o folosesc cel mai des, o reţetă pe cât de uşoară, pe atât de gustoasă. 

Aveţi nevoie de:

500 gr făină 
1 pliculeţ de drojdie uscată (sau un cubuleţ din cea proaspătă)
1 lingură de zahăr 
3 linguri ulei (preferabil de măsline)
1 + 1/2  lingurită sare (de mare)
300 ml apă călduţă

Dacă folosiţi drojdie uscată, amestecaţi bine făina cu zahărul şi drojdia. Apoi adăugaţi uleiul, sarea şi apa, şi frământaţi până se leagă bine aluatul. Lăsaţi la crescut 30 minute. Coaceţi la 160 grade.

Dacă folosiţi drojdie proaspătă, faceţi o gaură în făină, puneţi zahărul, adăugaţi drojdia sfărâmată şi puneţi apa călduţă. Lăsaţi 10-15 minute, după care adăugaţi uleiul şi sarea şi frământaţi. Lăsaţi la crescut până când îşi dublează volumul (cam o oră). Coaceţi la 160 grade.

Înainte să puneţi pâinea în cuptor, puteţi să o daţi cu gălbenuş de ou amestecat cu puţin lapte şi să presăraţi susan, mac, sare grunjoasă, chimen sau orice vă place... Pe cea din poză am uns-o cu sos de roşii... E delicioasă... 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu