marți, 31 ianuarie 2012

Studii despre nutriţie

V-am mai povestit, probabil, iar dacă nu, am să vă povestesc acum că am descoperit câteva cărţi despre nutriţie, cărţi care ne prezintă pe larg modul eronat în care ne hrănim de secole. Sfânta Treime a meselor noastre de toate zilele - şi aici mă refer la carne, lapte, ouă - nu este chiar atât de sănătoasă pe cât se spune. Dietele pline de salate şi grătare, iaurturile şi brânzeturile non-fat, cerealele şi laptele, sucurile şi cafelele nu fac decât să ne supună organismul la chinuri incredibile care-l fac extrem de nesănătos. Medicamentele pline de chimicale şi tratamentele costisitoare impuse parcă prin lege nu fac decât să ne distrugă încetul cu încetul. Ştiu. Sunt mulţi care judecă acum şi disecă tot ce am scris. Poate râd. Poate zâmbesc. Poate se strâmbă. Dar pentru mine nu mai contează. Dacă doriţi să fiţi sănătoşi, să slăbiţi, să vă îngrăşaţi, să vă încărcaţi cu viaţă din cap până în picioare, aveţi ce grijă ce mâncaţi, beţi, respiraţi şi simţiţi. Nu trebuie să începeţi dintr-odată, protejaţi-vă organismul de şocuri, oferiţi-i în timp şansa la sănătate şi la viaţă. Dar înainte de toate citiţi şi studiaţi. Şi asta pentru că vă priveşte. Ne priveşte pe toţi. 

Vă recomand cu căldură "Studiul China" şi "Să trăim sănătos fără toxine". Le puteţi citi online, sau chiar descărca. Nici nu trebuie să faceţi sacrificiul de a cumpăra aceste cărţi. Doar găsiţi puţin timp, citiţi. Veţi vedea ce se petrece în organismul nostru atunci când îi oferim "recompense" din carne, lapte şi ouă. 

Personal, am citit aceste cărţi şi citesc, în prezent, tot felul de studii şi mă mir de cât am fost de oarbă şi de naivă până acum. Am început să fiu tot mai atentă la ce cumpăr şi mai ales la ce mânânc. Dacă până acum aş fi spus că nu pot mânca fructe pe stomacul gol, din pricina gastritei mele, ei bine, m-am înşelat. Problema nu erau fructele, ci tot ce urma după ele. Sunt la început, dar ştiu că o dată ce am deschis ochii, nimic nu va mai fi la fel. Am renunţat parţial la carne, mănânc cam odată pe săptămână. Am să continui să mănânc tot mai rar, o dată la 2 săptămâni, odată la 3, şi tot aşa. La micul dejun sau la cină mănânc doar fructe. Şi asta de vreo 3 săptămâni. Nu m-a durut stomacul nici măcar odată. Nu mai beau cantităţi monstruoase de lapte de vacă. În general consumam cam 3, poate chiar 4 l pe săptămână. Acum am ajuns doar 1 l pe săptămână. De iauturi am cam uitat. Nici nu le simt lipsa. Am gustat tofu. L-am pus inclusiv pe pizza despre care am vorbit aici. Mi-a plăcut. Sunt semne clare că trupul meu uită anumite gusturi şi nu mai tânjeşte după ele. Beau tone de ceai. Neîndulcit. Mă simt bine. Tratez tusea care mi-a rămas de la gripă cu ulei de mentă sub toate formele: infuzie, baie, comprese, ceai... Cam aşa...

1 comentarii:

Cristian spunea...

Pana la urma suntem responsabili pentru propria noastra sanatate. Frumos articol!

Trimiteți un comentariu