luni, 9 aprilie 2012

Paşte fericit!

Păi da, a venit şi Paştele! La mine cel puţin... Da, sunt catolică. N-am făcut mare lucru de Paşte pentru că a gătit mama mea cât pentru o stradă întreagă. Am reuşit să fac o pască cu care m-am şi dus la sfinţit, duminică dimineaţa la ora 6:20. M-am gândit că-mi va fi mai greu să mă trezesc, dar nu a fost cazul. Păcat doar că a plouat, dar în rest toate bune şi liniştite. Am servit masa de Paşte la părinţii mei, ne-am cadorisit, ne-am distrat, am băut, am mâncat de toate, per total am petrecut în linişte. Probabil vă întrebaţi dacă am mâncat carne sau ouă sau dulciuri. Da, am păpat şi drob şi ouă şi pască şi prăjituri, de toate ce mai!!! Bietul meu stomac a avut puţin de suferit, dar am făcut bine că nu am mâncat în neştire, ci am gustat din toate câte puţin. Aş fi vrut să postez reţeta de pască mai devreme ca să o faceţi şi voi, dar probabil că majoritatea petrece Paştele săptămâna asta la sfârşit, deci bun şi aşa rău, nu-i aşa?

Eu fac aluatul de pască după reţeta de pâine cu ciocolată a Laurei Adamache, şi pentru că nu-mi place deloc să descopăr în pască umplutura de brânză dulce doar în mijloc, fac în aşa fel încât să o împrăştii cât mai bine peste tot. Găsiţi reţeta de aluat aici. Deşi e o reţetă cu 500 de gr de făină, eu am făcut două păşti (ciudat sună pluralul de la pască, dar asta e limba română), deci am împărţit aluatul în două, câte o jumătate pentru fiecare pască în parte. În schimb la umplutura de brânză dulce, nu m-am zgârcit. Am umplut fiecare aluat de 250 gr de făină cu cremă din 500 de gr de brânză dulce. 


Pentru umplutură* am folosit:  

- 500 gr de brânză dulce
- 2 ouă
- 2 linguri de iaurt mai gras
- 50 gr de stafide
- 50 gr de merişoare
- 8 linguri de zahăr
- vanilie

*Am dat cantităţile pentru o singură pască. Dacă faceţi aluatul din 500 de gr de făină, atunci dublaţi cantităţile pentru umplutură. 




Am împărţit încă o dată fiecare bucătă de aluat, dar de data asta în 2 bucăţi inegale, una mai mare şi una mai mică. Partea mai mare am întins-o în tavă în aşa fel încât marginile să dea pe dinanfară. Am întins minunea de umplură prin toate colţurile şi am acoperit-o apoi cu marginile de aluat ce atârnau pe lângă tavă. Din bucata mai mică de aluat am făcut o împletitură frumoasă cu care am ornat pasca, tocmai pentru că marginile cu care am acoperit umplutura nu erau tocmai aspectoase. Şi gata. La cuptor.  Ştiu că poza nu e cea mai fericită, dar era deja întuneric şi târziu, iar foaia de copt pe care şedea pasca mea fierbinte mi s-a părut cea mai înţeleaptă alegere pentru sesiunea foto.

2 comentarii:

Mimoza spunea...

Sarbatori frumnoase!

Diana spunea...

Multumesc! La fel si tie!

Trimiteți un comentariu