miercuri, 25 aprilie 2012

Sophie Dahl - În jocul celor mari


Dacă tot m-am trezit cu noaptea în cap, astăzi am să vă povestesc puțin despre ultima mea carte citită. Este o carte care s-a aflat printre cadourile de ziua mea și care chiar mi-a plăcut deși autoarea nu-mi spunea nimic inițial. Cu un search rapid pe internet am descoperit că Sophie Dahl a avut o carieră de fotomodel și că este nepoata unui celebru autor de cărți pentru copii în persoana lui Roald Dahl (el a scris Fabrica de ciocolată a lui Charlie).

În jurul celor mari este un roman al maturizării, un roman despre viața de adult într-un corp de copil. Personajul principal, Kitty, se trezește antrenată într-o lume care nu-i aparține. De la o vârstă fragedă viața ei joacă după cum dictează instinctele și toanele deloc materne ale mamei ei, Marina, suflet de artist neînțeles. Deși copilăria și-o petrece în paradisul fermei bunicilor, cu mici reprize zburdalnice presărate de mama ei, Kitty este smulsă de aici și trimisă la un pension la sfatul unui guru în care Marina se încrede cu viața ei și a copiilor ei. În câțiva ani, Kitty se perindă prin orașe și școli diferite, schimbând case, prieteni și obiceiuri. Viața e blândă cu ea atunci când mama ei se simte adorată de toată lumea și devine o pictoriță de succes, însă odată ce aceasta își pierde pofta de viață părăsită fiind de un bărbat nepotrivit, Kitty se vede în ipostaza de a-și îngriji mama ca pe un copil. Luând-o pentru o scurtă perioadă de timp pe urmele mamei ei și a persoanelor pe care aceasta le aduce în casă, Kitty experimentează cot la cot cu adulții cluburile de noapte, petrecerile cu alcool și droguri, nopțile pierdute în compania unor persoane deocheate, neavând niciun sprijin moral la nevoie. Școala este mereu pe locul doi, prietenele o părăsesc ca fiind o influență negativă, iar viața ei pare să rămână blocată în acest cerc vicios deschis de propria ei mamă. Din fericire, într-un moment de luciditate, Kitty i-a decizia de a-și schimba cursul vieții și reușește să se desprindă din această întortocheată pânză de păianjen. 

Una peste alta, eu zic că merită citită. E o carte scrisă cu mult patos, ce descrie experiențe desprinse dintr-o realitate crudă, dar care trage însă un semnal de alarmă. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu