miercuri, 6 februarie 2013

interviu cu temă fixă. cărţi.



Săptămâna asta mi-a fost aproape imposibil să termin cartea pe care o citesc acum, aşadar n-am să postez o recenzie. În schimb, am găsit pe blogul questioare.ro un quiz foarte interesant cu care poate am să vă şi provoc. 

1. Când faci o pauză de la citit, foloseşti un semn de carte sau îndoi un colţ al paginii?
Sinceră să fiu, sunt foarte pedantă la acest capitol. Ador semnele de carte. În general, cărţile vin din tipografie cu semn de carte, dar dacă nu au, atunci folosesc un semn de carte făcut de mine. Foarte rar mi se întâmplă să nu iau în seamă acest aspect şi să folosesc la întâmplare un calendar de buzunar, o vedere sau orice carton mic şi amărât am la îndemână. 

2. Ai primit în ultimul timp o carte? Dacă da, care a fost aceasta? 
Da, am primit. Eric-Emmanuel Schmitt - Pe când eram o operă de artă

3. Citeşti în baie?
Da. Tot timpul. Mai ales când fac baie. 

4. Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?
Da. De mic copil. Familia mă tot bate la cap în ultima vreme pe această temă. 
Motiv? Simplu, îmi place să scriu. Vreau să cred că mă şi pricep. 

5. Care este cartea ta preferată?
Una? Nu pot să aleg. Să zicem totuşi orice volum semnat Haruki Murakami. 

6. Îţi place să reciteşti unele cărţi?
Da. Din păcate, dacă reuşesc să am la îndemână ceva nou, nu mă prea întorc la ceva deja citit. Îmi place însă să-mi copiez în agendă texte din cărţi şi să le recitesc from time to time
7. Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciezi şi ce le-ai spune?
Sunt foarte timidă din fire. Aş fi onorată oricum şi să-mi semneze un volum. Nu ştiu dacă aş putea deschide gura să şi zic ceva. Sincer. Nu ştiu, dar uneori mă surprind şi pe mine. M-ar interesa tabieturile de scriitor, când şi unde scrie, în ce moment al zilei, unde îşi notează ideile, cât timp îl macină o carte înainte de a o trece pur şi simplu pe hârtie etc. 

8. Îţi place să vorbeşti despre ceea ce citeşti şi cu cine?
Da. Cu oricine e interesat. 

9. Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte anume?
Câteva rânduri citite pe sărite, recomandările prietenilor, recenziile, curiozitatea. Foarte rar: coperta. 

10. Care crezi că este o “lectură obligatorie”, o carte pe care toată lumea trebuie să o citească?
Nu cred în lecturi obligatorii. Cred, în schimb, în cititul obligatoriu.

11. Care este locul tău preferat pentru lectură?
Deocamdată nu am un loc preferat pentru că nu am casa mea ca să-mi pot crea aşa ceva. Dar dacă va fi să fie, ceva de genul:

sursa foto 

12. Când citeşti, asculţi muzică sau preferi liniştea?
Liniştea. Întotdeauna. 

13. Ai citit cărţi în format electronic?
Da. 

14. Citeşti numai cărţi cumpărate sau şi cărţi împrumutate?
Citesc orice. De oriunde. 

15. Fă un top 5 al celor mai bune cărţi/serii pe care le-ai citit vreodată:
1. Haruki Murakami Pădurea norvegiană
2. John Fowles Magicianul 
3. Eric Emmanuel Schmitt Pe când eram o operă de artă
4. Stieg Larsson Millennium
5. Diane Setterfield A treisprezecea poveste

Quizul ăsta s-a născut sub formă de leapşă, bănuiesc. Deci, cine doreşte, cine pofteşte, poate să preia şi să răspundă după cum îl taie capul sau cartea de pe noptieră. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu