marți, 5 februarie 2013

ce punem pe pâine?



Pe vremuri mă stresa foarte mult ideea de mic dejun şi cină, în sensul că nu ştiam ce să mai cumpăr ca să pot încropi o gustare bună, consistentă, sănătoasă. Am trecut prin tot felul de etape de la mezeluri, brânză topită, cremă de brânză, pateu până la brânză, unt şi pateu de casă, şi lista poate continua la nesfârşit. 

Acum nu mai am problema asta întrucât micul meu dejun e fie un smoothie, fie un suc proaspăt stors, fie un fruct pur şi simplu, iar cina tot pe acolo sau poate ceva mai completă cu un terci de ovăz. 

Uneori totuşi sunt forţată de împrejurări să ronţăi un sandwich. Am citit, studiat şi găsit tot felul de posibilităţi de a te hrăni sănătos fără să implici prea mult în acest proces mărfurile de supermarket. Şi totuşi azi vă povestesc o reţetă pe care o puteţi păcăli din când în când, fără urme de ruşine. 

Este vorba despre o simplă pastă de fasole. Dacă staţi prost cu timpul, o simplă conservă de fasole vă poate scăpa de stres. Aveţi totuşi grijă să citiţi cu atenţie eticheta. Cumpăraţi o conservă de calitate, chiar dacă e puţin mai scumpă. 

După ce o desfaceţi, scurgeţi lichidul din conservă, spălaţi bine boabele şi zvârliţi-le într-un blender. Peste ele adăugaţi un căţel de usturoi, 2-3 linguri ulei de măsline, o lingură de pastă de tomate, sare, piper. Blitz! Rezultatul este o pastă foarte fină şi delicioasă. Dacă o vreţi mai aerată, puteţi adăuga o lingură sau două de apă. 

În pozele de mai sus aveţi o astfel de pastă, făcută din boabe de fasole lăsate la înmuiat peste noapte şi fierte bine a doua zi. Am împărţit cantitatea în două, pe prima am făcut-o simplu, cum v-am povestit deja mai sus, iar în a doua (care e uşor mai deschisă la culoare) am adăugat 2 linguri de iaurt natural, usturoi, sare şi piper. Un vis. 

Ungeţi minunile asta pe o felie de pâine de casă, stropiţi cu puţin ulei de măsline, cu puţină boia, ornaţi cu câteva fire de rucola şi gata, aţi obţinut o gustare pe cinste. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu