luni, 28 ianuarie 2013

lipii

 
 
Eram gata să vă povestesc o carte azi, dar după ce am citit postarea Prinţesei despre pâine, m-am gândit să vă vorbesc despre lipii. Dacă mă citiţi de ceva vreme, ştiţi deja părerea mea despre pâine, ştiţi că nu mănânc decât foarte rar pâine cumpărată, ştiţi că fac pâine în casă, că testez tot ce se poate în materie de homemade bread. Ei bine, astăzi a venit şi rândul lipiilor care pentru mine sunt un înlocuitor rapid atunci când mă trezesc prea târziu că nu am nici un codru de pâine prin casă. În general, folosesc următoarea reţetă:
 
pentru 12 lipii consistente
 
  • 500 gr făină
  • 1 pliculeţ drojdie uscată
  • 1 linguriţă de zahăr/miere
  • 325 ml apă călduţă
  • 1 1/2 linguriţă sare

Mixez făina, drojdia, zahărul şi apa deodată. Cam 5 minute. Las aluatul să se odihnească vreo 10 minute, după care adaug sarea şi mai mixez 5 minute. Las aluatul 30-45 minute să dospească după care îl lucrez puţin până reuşesc să-l transform într-un rulou pe care îl tai în 12 bucăţi egale. Întind fiecare bucată cu mâna sau cu sucitorul sub formă de lipie. 

Înainte de prima lipie, pensulez tigaia cu puţin ulei sau unt topit  şi o las să se încingă bine. Pun prima lipie şi aştept până începe să se umfle aşa ca în pozele de mai sus. Abia după ce e umflată bine, o întorc şi o coc foarte puţin şi pe cealaltă parte. Un deliciu! Enjoy!

2 comentarii:

MissBodescu spunea...

Si eu tot datorit Printesei am facut aseara paine, dupa o zi nebuna de tot... :)

http://missbodescu.blogspot.ro/2013/01/paine-de-casa.html

Nici reteta ta nu e de lasat deoparte.
Dar cand am vazut cat e de simplu de facut, oricum noi nu prea consumam paine, cred ca o data sau de 2 ori pe saptamana, merita sa faci o painica de casa!

Diana spunea...

Eu sunt un fan declarat al painii de casa. Nu mananc paine in fiecare zi, dar cand mananc prefer sa stiu ce contine...

Trimiteți un comentariu