duminică, 7 octombrie 2012

on the road... again

De bine de rău toată ziua mi-s pe drumuri. Nu mă plâng, nu crâcnesc, ci îndur cu sufletul deschis şi cu gândul că astfel vom avea vremuri ceva mai blânde. 

Din păcate, cu atâta agitaţie şi oboseală, zilele astea mi-a dat târcoale o răceală de toamnă, chinuitoare şi foarte insistentă. Totuşi, faţă de alte dăţi când mă trântea la pământ fără drept de apel, de data asta mi-am dat seama că stau oarece mai bine la capitolul imunitate. Se pare că tonele de fructe şi legume ronţăite în ultimele luni şi-au spus cuvântul. 

Totul a început cu o durere de cap pe care am considerat-o o urmare a oboselii, nesomnului, stresului, etc. Apoi, au urmat furnicături uşoare în gât, un nas înfundat, o moleşeală permanentă, ceva dureri musculare, şi atunci am ştiut că dacă nu fac nimic ajung să ronţăi medicamente. M-a speriat rău gândul ăsta. Am citit, căutat şi cercetat, studiat şi analizat, şi am reuşit să o ţin sub control cu un amestec minune despre care am să vă şi povestesc mintenaş. 

Eu zic că odată cu sosirea toamnei şi a temperaturilor mai scăzute merită să vă dedicaţi câteva zile unei cure cu miere, cătină şi ghimbir. Pentru imunitate, pentru evitarea răcelilor de sezon, pentru mai multă energie. Acum încă mai găsiţi în pieţe cătină proaspătă. Dacă aveţi noroc, puteţi găsi şi miere naturală, adevarată, vie. 


Amestecaţi cu grijă într-un borcan de sticlă mierea cu bobiţele portocalii de cătină. Eu am găsit amu ceva vreme la Lidl şi câteva "gheruţe" de ghimbir. Chiar am făcut litrii întregi de gingerată şi bere de ghimbir (promit să vă povestesc şi despre aceste licori într-o postare viitoare). Aşadar am pus câteva firişoare proaspăt răzuite de ghimbir în amestecul meu minune. Vă recomand cătina pentru că are de 10 mai multă vitamina C decât lămâia. 

Am văzut în farmacii un sirop de cătină cu miere cam la 30 de lei. Mie una mi s-a părut cam scump, în plus, eu prefer să văd cătina bălăcindu-se în miere. Deci, la treabă şi sănătate multă!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu