joi, 19 ianuarie 2012

timp pentru citit

sursa foto
Aud foarte des în jurul meu oameni care se plâng că ar vrea să citească, dar nu au suficient timp pentru asta. Scuza permanentă este că după o zi întreagă de lucru, de alergat, de stres, de rezolvat toate problemele omului adult, nu mai rămâne prea mult timp şi mai ales chef pentru o carte. 

Ştiu şi înţeleg. Şi eu am avut perioade în care nu am citit atât cât ar fi trebuit. Sau cât mi-ar fi fost necesar ca să ating un oarecare nivel de saţietate. Am avut perioade în care nu am citit din pricina stresului prea mare, am avut perioade în care nu am citit din pură lene, dar îmi aduc bine aminte că în toţi cei patru ani de facultate, am citit mult cu tot cu cele două joburi care le aveam pe atunci. Citeam în autobuz, pe tren, pe stradă, înainte să adorm, prin casă, până fierbea ciorba, etc. Aşa m-am obişnuit şi am mereu la mine câte o carte. Tocmai ca să nu dau peste timpi morţi în care să mă uit la lună şi să văd cum trece vremea pe lângă mine...

Şi acum întrebarea mea pentru toţi cei care se plâng de lipsa timpului este: "Ai vreme să vezi un film, să te uiţi la o emisiune, în general, să te uiţi la TV?" Ei bine, dacă răspunsul este da, atunci ai timp berechet de citit. Dacă la început ţi se pare mai uşor să stai tolănit şi să te uiţi la TV decât să stai într-o poziţie comodă şi să citeşti, trebuie să-ţi spun că te înşeli. Cititul înainte de culcare, relaxează, plus că dacă lucrezi mult pe calculator zappingul la tv nu te ajută prea mult să te odihneşti. Aşadar, lăsând la o parte momentele excepţie pe care le avem cu toţii, timp există, dorinţă suficientă nu avem.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu