miercuri, 4 ianuarie 2012

my coffee house

De vreo 5 ani - dacă nu mai bine - beau cafea făcută la espressor. Am avut până acum vreo 3 aparate în dotare şi fiecare a fost ok pentru vremea lui. În general, beau o singură cafea în fiecare zi, la micul dejun. Rareori mi se întâmplă să rezist în faţa unui cappuccino după-masă sau seara dacă e însoţit de o companie plăcută. Pe vremuri beam lapte cu cafea şi muuuult zahăr, dar în timp m-am educat. Ştiu că prea multă cafea şi prea mult zahăr nu fac bine gastritei mele, dar un espresso ristretto nu mi-a pricinuit niciodată nici un fel de durere stomacală. Aşadar, îl beau dimineaţă cu mare plăcere. Este momentul meu de linişte înainte să încep lucrul, este o punte între dimineaţa acasă şi dimineaţa de lucru (chiar dacă ambele se desfăşoară în acelaşi apartament, din păcate). Cumpăr doar cafea pentru espressor, în primul rând pentru că nu vreau să stric aparatul - în timp se poate distruge dacă nu se foloseşte cafeaua care trebuie (din câte ştiu e chestie de granulaţie) - şi în al doilea rând pentru că gustul este desăvărşit. Îmi doream, pe vremuri, să pot bea acasă o cafea ca la bar. Acum pot. Problema e să mă pot opri! 
Espressorul de acum e un Krups. Singura lui problemă este că nu face spuma pentru cappuccino aşa cum trebuie. Dar am rezolvat şi problema asta cu un cappuccino mixer luat de la Metro cu sub 20 de lei. Am avut unul pe care l-am stricat pentru că l-am scăpat pe jos. Iniţial când l-am cumpărat pe primul mi-am zis că o să mă ţină 2 zile, având în vedere preţul. Dar m-a ţinut mai bine de 3 ani, cred. Şi mă ţinea şi mai mult dacă nu-l făceam bucăţi. Am luat altul care pare chiar mai bun, la aceeaşi bani, cu care sper să fiu mai grijulie.
Mă relaxează foarte mult băutul cafelei. Nu-mi place să o dau pe gât şi să o iau la fugă cu treabă. Ori am timp să o beau, ori o beau când am timp. Aşadar, dacă am de mers undeva de dimineaţă, nu beau cafea decât atunci când mă întorc şi treaba e rezolvată. Nu-mi place nici să fiu întreruptă când beau cafea. Da, ştiu, sunt un om foarte stresat. Din acest motiv mi-am şi creat anumite momente pe care să le trăiesc într-un anume fel în fiecare zi, tocmai ca să-mi fie mai uşor. Viaţa e grea şi aşa, de ce să-mi stric şi momentele care-mi plac?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu