marți, 16 august 2011

Bucurii mai mari şi mai mici...


Am preluat ideea de la tomată, care are o listă de bucurii foarte asemănătoare cu a mea. Hai să vedem, totuşi, care sunt punctele mele "bucuroase". 

Dacă începem cu dimineaţa, primul lucru care mă binedispune este CAFEAUA. Cei ce nu ştiu, vor afla acum că la mine acasă (sau mai degrabă la noi - că suntem doi în casă) ritualul cafelei este unul foarte important. Avem espressor de mai bine de 5 ani, cred. Sper să nu mint. Ne achiziţionăm mereu, în funcţie de posibilităţi, doar cafea pentru espressor. Nu trişăm niciodată când e vorba de cafea. Dimineaţa începe, aşadar, cu o cafea espresso scurtă şi aromată.O nebunie!

Mă bucură enorm CĂRŢILE. Fără ele, nu ştiu ce m-aş face. Aş putea să stau cu orele într-o librărie, aş putea să cumpăr cărţi cu tona, aş putea citi continuu. Din păcate, acestea sunt doar vise. Deocamdată. Am mai spus şi o repet: pot citi oriunde şi oricând: în vană, pe stradă, în pat, în tren, pe scaun, pe jos, la geam, în bucătărie... Ah, chiar oriunde! Atâta vreme cât am o carte bună în geantă, nimic nu mă poate opri!

CĂLĂTORIILE - ei bine, astea îmi încarcă bateriile, mă destind, mă binedispun, mă umplu de fericire. Îmi plac călătoriile bine puse la punct (şi nu mă refer aici la cazare şi masă neapărat, ci mai ales la a cunoaşte din start tot ce se pot vedea). De aceea, înainte să plec undeva caut mult pe internet, fac liste, cumpăr cărţi, citesc şi mă minunez. Vizitez tot ce pot chiar dacă la sfârşitul zilei cad de oboseală şi nu mă mai pot mişca până a doua zi când cu foarte mare greutate îmi pun picioarele în mişcare. Bătrâneţile astea!

PRODUSE DE PAPETĂRIE
Aici ne confruntăm cu o problemă de natură psihică. Nu mă pot abţine să nu cumpăr, să nu pipăi prin librării, să nu caut caieţele, carneţele, agende şi agenduţe, jurnale şi pixuri, creioane colorate sau nu, stilouri, mape, folii, plicuri, etc. Nu le folosesc pe toate, bineînţeles. Îmi place mult să scriu cu creionul şi nu cumpăr decât agende cu foile "consistente".

CIOCOLATA ŞI PRĂJITURILE
Îmi place ciocolata neagră şi ciocolata de bună calitate. De ceva vreme nu prea mai poftesc la nimic ce găsesc pe rafturile supermarketurilor. Îmi plac chestiile puţin mai avansate. Prefer să mănânc mai puţin, dar mai bun. În ce priveşte prăjiturile, îmi plac cele făcute în casă. Mereu fac câte ceva şi-mi invit prietenii la degustat. Ador biscuiţii pentru cafea (cu stafide, ciocolată, de cacao, de vanilie, cu cremă de lămâie, cu dulceţuri, cu zahăr brun, cu scorţişoară, ah, oridecare...), checurile, fursecurile, negresele... Îmi plac, în generel, prăjiturile pe care le pot servi la cafea. Aşa cum multă lume "soarbe" o ţigară la cafea, ceaşca mea cerşeşte mereu măcar un biscuite.


CERAMICA ROMÂNEASCĂ
O ador! În fiecare an de Paşte, obişnuiam (şi sper să mai obişnuiesc pe viitor) mergeam la Horezu sau în alte zone unde găseam ceramică românească. A nu se înţelege că o colecţionez, ci că o folosesc. De-a lungul timpului am cumpărat foarte multe vase de lut, farfurii, boluri, căni, oale, etc. Le folosesc pe toate şi, vrea să zic, că sunt foarte practice şi rezistente.


MAISONDECANNELLE este una dintre marile mele bucurii, mai ales când văd că mă şi citeşte lumea. Deşi îi dedic foarte  puţin timp în ultima vreme, fac tot posibilul să nu las prea multe zile să treacă între postări. Stau foarte mult timp la calculator lucrând şi mi-e destul de greu să fac acelaşi lucru când îmi permit câte o scurtă pauză. Cine spune că "blogging is stupid", n-are nici cea mai mică ideea câtâ muncă şi mai ales cât suflet se află în spatele unei simple postări.

Cred că am să printez lista asta şi am să o lipesc pe frigider, doar ca să-mi amintesc zilnic ce multe lucruri mărunte mă fac fericită.
Cam aşa stă treaba la mine, la voi cum e?





4 comentarii:

Anonim spunea...

Ce plăcut e, să-ţi amintească cineva, că de fapt viaţa merită trăită şi sunt aşa de multe lucruri mărunte care ne luminează zilele. Mulţumesc !!!!

Cristiana spunea...

Cine spune că "blogging is stupid", n-are nici cea mai mică ideea câtâ muncă şi mai ales cât suflet se află în spatele unei simple postări. <- Corect!

lista mea, momentan ar contine cafeaua, iesirile in natura, blogul, serialele, c++(asta cred ca suna ciudat pentru multa lume, dar sincer in ultimul timp m-a facut fericita pentru ca am reusit sa-l invat in cateva nopti de una singura), gandul ca mai am o luna de vacanta ...
a, era sa uit de animalutele mele (adevarate, stau la casa).
Daca am omis ceva e de la oboseala, oricum, faina lista!

Diana spunea...

Mutumesc, draga Cristiana! Nimic din ceea ce-ti face placere si te bucura, nu trebuie sa sune ciudat pentru nimeni, iar la urma urmei ce conteaza ce zice lumea, nu-i asa?

Diana spunea...

Draga "Anonim", eu iti multumesc pentru comentariul tau care ma umple de bucurie!

Trimiteți un comentariu