vineri, 13 august 2010

Lighthouses...


Lucrez la articolul ăsta (dacă pot să-l onorez cu acest nume) de ceva vreme şi pentru că am tot fost plecată, nu am reuşit să-l postez pe blog. Per total, nu sunt mulţumită  de el nici acum, dar poate am să revin asupra lui cu altă ocazie.
Am ales titlul în limba engleză pentru că mi se pare cel mai potrivit, transmite mai mult decât oricare altul. Consider că farurile sunt unele dintre cele mai misterioase construcţii existente.
Cred că e  absolut  divin să te afli înăuntrul unui far în miezul furtunii. Trebuie că te simţi protejat şi totuşi adânc înfipt în pântecele necunoscutului.
Lupta lor cu valurile pare scoasă din poveştile cu nemuritori.Sunt nişte minuni create de om şi îmbrăţişate de natură. Oarecum singuratice, aceste căsuţe luminoase dau speranţă celor care le întâlnesc în cale. 
Sunt turnuri construite pe coaste sau pe insule, prevăzute cu o sursă puternică de lumină în partea superioară, servind drept reper la orientarea navelor și avioanelor în timpul nopții (asta spune dex-ul). 
Lăsând la o parte definiţiile, mi-am adus aminte de  un concediu de-al meu prin Danemarca şi Norvegia, ţări presărate cu faruri născute parcă din chinurile apelor.
Unice, solitare, oarecum timide, farurile epatează mereu prin atitudinea lor misterioasă, prin ţinuta lor extravagantă, ca şi cum şi-ar face intrarea într-o sală de bal unde nu vor să fie observate, dar răpesc toate privirile.

Iată câteva imagini răpite de pe world wide web....Şi dacă priviţi cu mare atenţie, în penultima poză, veţi vedea un personaj care nu pare să se ascundă de teama apelor...


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu