joi, 23 mai 2013

homemade food ... at last




Azi a plouat. Cu spume, aş zice. Prin urmare, am luat pauză. Am încercat să nu ies din casă având în vedere că în ultimele câteva săptămâni am stat numai pe-afară. N-am reuşit în totalitate. Dacă tot am ţinut terasa închisă, a trebuit să rezolv măcar câteva chestii administrative aşa că am tot umblat prin bocetul de afară. Mă bucur totuşi că am reuşit să mai rezolv şi din problemele casei: spălat de haine, curăţat, aranjat, dus gunoi şi alte alea. Am mai reuşit să ajung şi în bucătărie unde am inventat pe loc un quiche minunat cu ciuperci brune şi frunze proaspete de lobodă furate din grădina mamei mele. Trebuie să spun că de ceva vreme gătesc foarte puţin şi foarte rar. Mănânc pe apucate, dar mă străduiesc să mănânc cât de cât corect. Din păcate, o iau pe arătură mai des. Azi am ales să mă lăfăi cu acest quiche din pricina ploii şi a zilei semilibere ce a rezultat din lacrimile norilor. 

Pentru blatul de quiche folosesc cam aceeaşi reţetă de fiecare dată când prepar această minunată tartă, şi anume:

150 gr făină
120 gr unt (tăiat cubuleţe)
4 linguri de apă rece

Amestec făina şi untul în blender până se transformă într-un aluat fărâmicios. Apoi adaug rând pe rând lingurile de apă. Pun aluatul într-o folie de plastic şi-l las să se liniştească în frigider cam o jumătate de oră. 

Pentru umplutură am folosit :
o cutie de smântănă - 200 gr
o punguţă cu caşcaval ras - 150 gr
250 gr de ciuperci brune 
2 mâini bune de lobodă 
2 căţei de usturoi 
2 ouă
sare 
piper
unt - maxim 50 gr

Am topit puţin unt şi am călit ciupercile. Am adăugat usturoiul tăiat mărunt şi loboda pe care am lăsat-o la călit cam 1 minut. Doar cât să se înmoaie. Am dres compoziţia de sare şi piper. Am întins foaia de quiche în tavă, am pus compoziţia de ciuperci şi lobodă, iar peste am turnat un mix de ouă bătute cu smântână şi caşcaval ras. Am presărat deasupra câteva ciuperci trase în unt şi o mână de lobodă proaspătă tăiată mărunt. A stat în cuptor cam 25 de minute şi a ieşit o minune numai bună de păcătuit într-o zi ploioasă. Am tăiat lângă vreo 3 roşii cherry ca să mai colorez tarta sau mai bine zis, ca să am senzaţia că am mâncat şi ceva crud. Enjoy!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu