miercuri, 2 mai 2012

apologia picnicului

sursă foto
Pentru că tot a fost 1 mai, și la noi, românii, asta însemnă grătar și bere, m-am gândit să-mi dau și eu cu părerea despre ziua asta atât de râvnită și de sărbătorită.

Nu știu de ce și cu ce ocazie am transformat ziua de 1 mai într-o bătaie acerbă pe caserole de mici și baxuri de bere, nu știu de ce și cu ce ocazie am uitat că bucuria în aer liber nu înseamnă să ne parcăm mașinile pe marginea unei poteci, alături de celelalte mașini ale vecinilor de oraș, să cărăm după noi tone de plasticuri pe care ulterior ospățului să le lăsăm pe mâna pădurii, să stăm adunați în formă de ciorchine în jurul grătarului cu fumul lui înecăcios, să curățăm și spălăm tone de cartofi în apa de râu prin care se plimbă și câteva animale, să mâncăm până nu mai avem aer îmbătați de atâta bere și muzică de petrecere, iar la sfârșit să plecăm uitând să ne mai bucurăm de natură. 

Mereu când se apropie ziua de 1 Mai, mă gândesc dacă nu e mai omenește și mai de bun simț să faci o ieșire în aer liber, departe de colbul drumului și maneaua vecinului incult, undeva mai în inima pădurii, să-ți pregătești un coș de picnic încărcat cu bunătăți frumos rânduite în caserole, numai gata de servit. Nu-i mai frumos oare să te bucuri de natură și de prieteni servind gustări gata spălate, curățate, preparate? Să te întorci acasă mirosind a natură și nu a fum de grătar ars, cu mâinile curate, nu pătate de grăsime, cu mintea încărcată de ciripit de păsărele și nu de maneaua atoturlătoare? 

Am participat și eu la astfel de activități, când eram mai mică, alături de părinții mei, iar mai încoace, cu prietenii. Sincer? Nu mi-a plăcut niciodată. În schimb, am fost de câteva ori la picnic. O activitate fără bătaie de cap, care promite doar relaxare și liniște. Și așa și e. Ce poate fi mai relaxant într-o zi liberă decât să te te întinzi la soare și să ronțăi ceva bun și ușor? Sunt atâtea minuni pe care le poți mânca în ziua asta însorită de 1 mai încât aș lăsa deoparte fără vreo urmă de regret grătarul de porc sau micii, pentru o plăcintă bună cu brânză, o salată de fructe și câteva muffinuri.

Mă întreb câtă lume știe pentru ce sărbătorește de 1 mai? Pentru ce se merge în cohorte la grătar? Iată un link cu informații. Poate vă interesează. Adevărul e că doar noi sărbătorim mâncând, alții demonstrează și-și cer drepturile. Probabil că noi avem deja de toate.










0 comentarii:

Trimiteți un comentariu