luni, 11 aprilie 2011

Ce cărţi aveţi pe noptieră?

   Citesc, citeşti, citim, citiţi.... Câţi dintre voi mai citiţi în ziua de azi? De câte ori nu renunţaţi la cărţi în favoarea televizorului? Sunt sigură că, după o zi halucinantă la serviciu, majoritatea dintre voi preferaţi să vă trântiţi în pat la televizor decât să vă apucaţi de citit. Din păcate, trebuie să ştiţi că cititul înainte de culcare este mult mai relaxant pentru ochi şi pentru minte decât imaginile sacadante pe care ni le flutură televizorul. Este foarte trist că uităm să apreciem această modalitate de a ne culturaliza, de a ne forma vocabularul, de a descoperi lucruri noi, de a căuta adevăruri în gândurile altora. V. Hugo spunea despre cărţi că sunt prieteni reci, dar siguri. Aşa şi este. Ori de câte ori simt că nu mai pot înghiţi realitatea, că mă intoxică sau că mă smulge din calmul pe care încerc cu greu să mi-l menţin, găsesc într-o carte sprijinul şi liniştea de care am nevoie.
  Aşadar, vă provoc azi, aici, să-mi spuneţi sincer ce cărţi aveţi pe noptieră? Nu contează dacă sunt reviste, ziare sau cărţi amare (am să vă povestesc ce înseamnă asta pentru mine), scrieţi-mi ce citiţi...
  Cât despre mine şi noptiera mea, ce să mai zic.... Mereu am mai multe cărţi decât pot citi pe moment. Tot ce cumpăr nou adun pe noptieră, prin urmare acum am ultimele trei volume din seria neagră pe care nu am apucat să le citesc, Hanif Kureishi - Am ceva să-ţi spun, Nora Iuga - Berlinul meu e un monolog, Prinţesa Margareta a României  - Carte regala de bucate.
  Şi acum să vă explic ce şi de ce: despre seria neagră v-am mai povestit deja aici, despre Hanif Kureshi nu ştiam mare lucru, dar sunt un fan înfocat al colecţiei Raftul Denisei de la Humanitas (am să revin cu o postare mai detaliată despre această colecţie) şi de obicei când intru într-o librărie mă îndrept spre raftul dedicat acestei colecţii şi sigur ies cu ceva de acolo, de această dată a fost minunata Am ceva să-ţi spun (voi reveni cu o recenzie când am să o termin), pe Nora Iuga am primit-o de la un prieten de ziua mea, mai ales în amintirea unui concediu deosebit petrecut printre altele la Berlin, iar Cartea regală de bucate am primit-o de la sora mea. În general, am pe noptieră un mix de cărţi: un roman bun, un roman simpluţ, o piesă de teatru ,  câteodată o biografie sau o carte de poezii, şi nu în ultimul rând o carte de bucate. În ce le priveşte pe ultimele, le prefer pe cele cât mai naturale şi cât mai "pământeşti" (dacă pot să mă exprim aşa) pentru că iubesc să gătesc şi mai ales să fac dulciuri  cu ingredinte cât mai paşnice şi cât mai simple. 
   Acum că ştiţi cum stă treaba la mine, a venit şi rândul vostru să vorbiţi  Deci, ce cărţi aveţi pe noptieră?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu