luni, 25 martie 2013

Dacă e pe listă...


sursa foto
Sunt un om cu multe agende, notiţe, remindere. S-ar zice că mi-e teamă de uitare. Adevărul adevărat e că uit, că am prea multe pe cap şi că nu vreau să se aştepte după mine sau să fac pe cineva să creadă că problema lui, pe care eu trebuie să o rezolv, e prea puţin importantă pentru mine sau şi mai rău, nu contează deloc, din moment ce o dau uitării exact cum trag apa la toaletă. 

Am citit pe undeva că dacă eşti cu mintea prea plină de treburi care trebuie rezolvate, care te macină şi te hărţuiesc în permanenţă, cea mai uşoară modalitate de a scăpa de stres este să le treci frumos pe o foaie de hârtie. Şi pentru că hârtia mi-e prietenă şi părtaşă la fiecare pas, m-am obişnuit de ceva vreme ca seară de seară să fac o listă to do pentru a doua zi. Astfel îmi scot din cap albinuţele ce zumzăie a pagubă, mă destresez, mă pot concentra la altceva pentru că sunt precisă că nu uit problema din moment ce am trecut-o pe hârtie, şi mai ales sunt absolut convinsă că într-un fel sau altul am să o rezolv şi numai de dragul de a o tăia de pe listă. Fie că plec pe undeva sau că vorbesc una întruna la telefon sau lucrez cu orele în faţa calculatorului, agendele mele sunt prezente. Notez soluţiile problemelor, le trec pe ziua următoare dacă e nevoie şi reuşeşc astfel să scap de un stres în plus. Nu sunt şi aşa prea multe?

De ce am mai multe agende? Păi, simplu. Pentru că nu încurc afacerile cu plăcerile. Ca să înţelegeţi mai bine, am o agendă de job (adică joburi, la mine mereu îs mai multe, dar nu contează, tot ce ţine de muncă într-un fel sau altul, merge în agenda verde) şi o agendă de plăceri (roşie de această dată, în care notez diverse: idei pentru blog, cărţi pe care vreau să le cumpăr, o reţetă bună, zile de naştere, liste cu cadouri pentru cei dragi, planuri de viitor, you name it). Apoi mai există agenda telefonului plină de remindere toate bipăitoare cu treburi de rezolvat la ore precise (ex. dacă trebuie să sun pe cineva la ora 17 fix, sigur la 16:45 telefonul meu bipăie şi-mi spune : nu uita să suni la... ). 

Reuşeşc astfel să fac mai multe lucruri deodată, să-mi împart cât mai bine timpul şi mai ales să găsesc momente pentru câte un guilty pleasure când îmi permit să fac o baie în miez de zi între 2 telefoane, o oală pe foc, nişte haine la spălat, mult stat la coadă la câte o primărie şi câteva acte de redactat în timp scurt. Şi ca să închei cum am început în titlu, dacă e pe listă, atunci musai se rezolvă. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu