joi, 20 decembrie 2012

poveste de crăciun 4

Vă spuneam aici că în fiecare an, înainte de Crăciun, fac o listă completă cu dulciurile pe care le voi prepara de sărbători. De câţiva ani, această listă se împarte în trei categorii: dulciuri făcute în casă care vor face parte din cadourile de Crăciun, dulciuri şi gustări pentru noi şi musafiri, şi nu în ultimul rând ceva pentru Moş Crăciun.

De obicei, caut reţete noi pe internet sau cumpăr câteva reviste cu reţete de sărbători tocmai ca să mai ies din tiparul impus de tradiţie şi de obiceiurile de familie. Anul ăsta am dat cu greu de revista Goodfood de decembrie. Nu o cumpăr decât de sărbători pentru că îmi aminteşte de o perioadă destul de dificilă a vieţii mele. Nu vreau să intru în detalii, ci vreau să înţelegeţi că e o tradiţie personală care nu are nimic de a face cu nebunia cumpărării unei reviste de dragul colecţiei. Am găsit câteva reţete interesante în revistă pe care am să încerc să le pun şi în practică. 

Tot cercetând şi studiind am hotărât să rămân la următoarele reţete:

Ciocolată de casă (de data asta doar jumătate de porţie pentru că în mare parte o voi face cadou, iar noi mâncăm tot mai puţine dulciuri). Despre reţeta mea de ciocolată de casă v-am mai vorbit aici.

În ce priveşte cozonacul, vreo 3-4 ani la rând am urmat reţeta de pâine cu ciocolată de pe blogul Laurei Adamache, dar anul ăsta am descoperit la ea o reţetă pe nume Mincinosul care mi se pare cea mai uşoară modalitate de a încropi un fel de panettone făcut în casă. Am primit acum ceva vreme de la o foarte bună prietenă de-a mea un set de tăviţe de chec. M-am gândit să fac această reţetă în aceste mini tăvi. Nu ştiu încă dacă voi face doar jumătate de porţie sau una întreagă. 

De ani de zile îmi doresc să fac vestita Budincă de Crăciun (o reţetă englezească din câte am tot citit). Din păcate, nu m-a convins nici o reţetă până acum când am găsit una pe gustul meu chiar în revista Goodfood. Am să încerc să postez reţeta şi rezultatul săptămâna asta.
Pentru Moş m-am gândit să fac nişte prăjiturele cu foi de plăcinte şi fructe uscate, cam jumătare de porţie, reţetă pe care o găsiţi aici .
Cât despre gustările de pe masa de Crăciun, nu pot să mă laud cu sarmale şi salată boeuf, ci cu câteva ronţăieli simple şi variate: câteva frigărui cu file de peşte, ciuperci şi roşii cherry, câteva fundiţe de aluat cu brânză brie şi chutney de smochine, mini sufleuri de dovlecei (cam ca aici, doar în formă de cupcakes), o plăcintă cu spanac şi brânză ricotta (reţeta aici), o supică de linte (cam ca aici), legume cu miere miere şi muştar (reţeta aici), cartofi copţi cu mălai, sare şi verdeţuri (reţeta aici), puţin peşte şi cam atât. 


Bineînţeles, am să am parte şi de bucate tradiţionale la masa de Crăciun a părinţilor mei.  Fără carne, se înţelege!

Voi cu ce vă lăudaţi?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu