sâmbătă, 27 octombrie 2012

supă ...



Am găsit reţeta pe blogul Ioanei şi mi-a prins foarte bine cât am fost răcită. Am făcut câteva modificări la reţeta de bază, dar rezultatul a fost la fel de bun. 

Este o supă foarte uşor de preparat şi foarte ieftină. Îmi aduce aminte de vorbele micului Creangă când se minuna că mama lui putea "să închege apa cu doar două picioare de vacă" aşa cum mi se pare mie un miracol că pot face o zeamă delicioasă din doar două legume. 

Aveţi nevoie de vreo 3 morcovi, 150 gr de ţelină, 1 linguriţă de piper boabe, 3 linguri de ulei, pătrunjel verde şi sare. La final adăugaţi o mână bună de tăiţei.  

Răzuiţi fin 2 morcovi. Încingeţi uleiul şi căliţi morcovii timp de 15 minute pe foc mic. Adăugaţi 1,5 l de apă peste morcovii căliţi. Puneţi acum şi telina felii, morcovul rămas tăiat rondele, piper şi sare. Lăsaţi la fiert cam jumătate de oră. Dacă nu vă place ţelina, puteţi să o scoateţi din supă.

Ioana spune în reţetă că supa ar trebui întâi strecurată. Deci ea renunţă definitiv la ţelină şi adaugă în supă doar o parte din cantitatea de morcov călit. Eu l-am lăsat la grămadă. Am scos ţelina pentru că nu place familiei. M-am desfătat doar eu din ea.

Am folosit tăiţei chinezeşti pe care i-am fiert în altă oală conform indicaţiilor de pe pachet. Am scurs tăieţeii, i-am adăugat în supă, am zvârlit deasupra pătrunjel proaspăt şi gata! S-aveţi poftă!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu