luni, 11 iunie 2012

despre vot la puterea "tristeţii"

Duminica dimineaţa m-am trezit devreme, mi-am băut ceaiul privind ceaţa coborâtă din munte şi m-am pregătit să merg la vot. Am mers şi voi merge mereu să-mi exercit acest drept constituţional. Cu cine am votat, dacă a ieşit sau nu, nu contează prea mult în această postare, ce mă deranjează este că cei ce candidează nu mai investesc nimic în campaniile lor, nu fac absolut nici un efort pentru cei care urmează să-i voteze, parcă au uitat cu totul de votanţi. 

De exemplu, mi s-ar părea cuvenit să primesc în poştă sau pe mail informaţii despre fiecare candidat în parte, o platformă program, nu ştiu, trei-patru rânduri despre ei, un cv, ce au făcut, ce doresc de la mine, ce vor să facă, cu ce se mândresc, de unde îi iau. Nu am primit astfel de informaţii decât de la un candidat pentru consiliul judeţean. Am citit, am înţeles, am putut să aleg. Problema e că odată ce am ajuns la vot, am descoperit pe buletinul de vot pentru primar, numele unor oameni de care eu nici măcar nu am auzit, nu i-am văzut nici prin oraş pe vreun afiş, banner sau fluturaş, nu i-am văzut la vreo emisiune televizată, nu ştiam nici măcar că există, d'apăi că ar candida la vreo funcţie. Mă rog, am ales ce am considerat din puţinele informaţii pe care le-am avut la dispoziţie. Asta nu mi se pare normal. Asta mă deranjează. Cum vrei să câştigi dacă eu şi votul meu nu ştim că exişti?

E penibil oricum că nu se organizează nişte emisiuni ca lumea în care să-i poţi analiza pe cei ce râvnesc, din păcate, mai mult la funcţie şi mai puţin la inima alegătorului, să-i vezi într-o dezbatere, într-o ceartă, într-o luptă, ce mai, o luptă crâncenă pentru drepturile celor pe care-i vor conduce. Trist rău, nu-i aşa?

Din păcate, discursul politic nu mai există. Am văzut candidaţi care nu au avut absolut nimic de spus, vorbeau fără esenţă, cu mare drag despre scaunul de primar, uitând să mai şi promită, uitând că au nevoie de votul meu şi al vostru ca să ajungă acolo. Trist. Trist şi atât.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu