luni, 27 iunie 2011

"Just one more thing"


Azi, când mi-am deschis calculatorul şi m-am apucat de lucru, am descoperit că celebrul Peter Falk a murit săptămâna trecută (mai exact, joi) la 83 de ani. Poate nu-l ştiţi după numele său real, ci mai bine după rolul său din seria poliţistă Columbo. Îmi amintesc că urmăream acest serial când eram mai mică şi era unul dintre preferatele mele alături de Murder, she wrote cu Angela Lansbury.

Iată mai jos câteva amănunte pe care nu le-am ştiut nici  eu până acum despre el şi acest serial şi pe care le-am găsit într-un articol de pe site-ul filme.metropotam.ro.

Din păcate, articolul de pe metropotam nu este scris cu diacritice. Sper ca zilele viitoate, dacă voi avea puţin timp liber, să pot corecta acest detaliu.


- Privirea sasie care ne-a amuzat de-a lungul vremii a fost mai mult decat o nota personala. La varsta de 3 ani, Peter Falk a fost diagnosticat cu retinoblastom, o forma de cancer la ochi. A pierdut ochiul drept si inca din copilarie a purtat un ochi de sticla in loc.

- A fost sef de promotie la liceu.

- Pana sa fi devenit actor, a fost functionar public si contabil autorizat.

- Parintii sai au fost evrei, tatal de origine rusa, iar mama poloneza.

- Impreuna cu prima sa sotie, a adoptat doua fete, cea mare, Catherine, fiind in prezent detectiv in viata reala.

- A fost o sursa de inspiratie pentru casa de productie Hanna Barbera, personajul animat Dick Dastardly avand la baza personajul Max Meen pe care Peter Falk l-a jucat in filmul The Great Race.

- In 1961 a fost nominalizat si la Oscar (Murder, Inc) si la Emmy (The Law and Mr. Jones), devenind primul actor din istorie cu o perfomanta de gen.

- A fost un mare fumator inca din adolescenta. Jucandu-l pe Columbo, a schimbat tigarile normale cu trabucurile.

- A jucat in peste 20 de seriale TV, insa cel care i-a adus celebritatea a fost Columbo, serial rasplatit cu 6 premii Emmy si 2 Globuri de Aur.

- Personajul Columbo a mai fost jucat de Bert Freed intr-un singur episod si de Thomas Mitchell pe Broadway.

- I-a placut sahul iar una din marile sale pasiuni a fost desenul.

- Strabunicul sau a fost politicianul si scriitorul ungur Miksa Falk.

- In 2006 i-a aparut cartea autobiografica Just One More Thing, intitulata dupa celebra replica care l-a consacrat pe locotenentul Columbo.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu